lunes, 17 de marzo de 2014

THE SHEPERD'S EVOLUTIONED SALAD

Així batejaven el Joseph  i la Marina la nostra amanida!

Matí de cates: com sap la ceba de Figueres? I la crua? I les olives "gaspatxes"? I les d'Aragó? I els tomàquets Raf? I els Kumatos? I els de "branca"?
Molts nens i nenes de la classe no havien tastat mai aquests productes. Amb tots ells hem fet una amanida que la hem titulat tal com hem dit abans.
És important tastar tot tipus de menjar perquè així augmentem la nostra experiència i la nostra biblioteca de gustos i olors. Menjar de tot ens fa més rics i riques intel·lectualment. I més llest@s.
Quina agafem?



No et resisteixis, enciam!

El sol de la primavera, impactant en les cares dels sheperds, fa resaltar el goig de la feina ben feta que incideix directament en l'amanida i la fa més gloriosa. Èpica per a una amanida èpica.




jueves, 13 de marzo de 2014

projecte Lídia i Carla

)

La Lídia i la Carla van exposar el projecte de l'Època Medieval davant els seus companys/es.

PROJECTANT UNA CASA

Hola,
Som la clase de 3r.
Hem fet un exercici de matemàtiques a l'escola: els planols d'una casa . El Manel ens ha posat un problema:


PROBLEMA PER RESOLDRE EN GRUP

Volem fer una caseta per a poder jugar dins. Per tant, heu de resoldre aquestes qüestions:
-       Com ha de ser la porta perquè pugui entrar el/la teu/teva amic/ga més alt/a de la classe sense acotar-se.

-       Com ha de ser com a mínim d’alta perquè pugui cabre el/la teu/teva amic/ga més alt/a de la classe amb un barret de copa de 50 cm.

-       Quan podria mesurar una finestra en la vostra casa?

-       Volem posar dins una taula quadrada i un sofà. Quan podria mesurar aquesta casa d’ample per ficar una taula, dues cadires com les de classe i un sofà petit de dues places? Penseu abans quant podria mesurar un sofà petit i una taula.

Quan acabeu, completeu aquest plànol:

El problema era molt obert i fàcil perquè no demanava mides màximes de la casa.Llavors hem fet tres grups i hem anat al pati a projectar la nostra casa:


Les mesures les anàvem abocant en una graella feta a la pissarra del pati:


En acabar, hem presentat les mesures de cada grup sobre el plànol que el Manel havia proposat. Més o menys, els tres grups ens hem aproximat en mides de caseta:


Fins i tot, hem tingut en compte que per la porta havia de passar una cadira de rodes!!
Ha estat una bona manera d'aprendre i practicar el nostre sistema mètric.

Fins aviat!

Vieri i Chema


jueves, 6 de marzo de 2014

EVOLUCIÓ DE LA VIDA: PALEOZOIC - MESOZOIC

Un grup de nens/es de 4t, 5è i 6è, en les sessions de plàstica van representar en plastelina la vida durant el Paleozoic, Mesozoic i Cenozoic.