jueves, 13 de marzo de 2014

PROJECTANT UNA CASA

Hola,
Som la clase de 3r.
Hem fet un exercici de matemàtiques a l'escola: els planols d'una casa . El Manel ens ha posat un problema:


PROBLEMA PER RESOLDRE EN GRUP

Volem fer una caseta per a poder jugar dins. Per tant, heu de resoldre aquestes qüestions:
-       Com ha de ser la porta perquè pugui entrar el/la teu/teva amic/ga més alt/a de la classe sense acotar-se.

-       Com ha de ser com a mínim d’alta perquè pugui cabre el/la teu/teva amic/ga més alt/a de la classe amb un barret de copa de 50 cm.

-       Quan podria mesurar una finestra en la vostra casa?

-       Volem posar dins una taula quadrada i un sofà. Quan podria mesurar aquesta casa d’ample per ficar una taula, dues cadires com les de classe i un sofà petit de dues places? Penseu abans quant podria mesurar un sofà petit i una taula.

Quan acabeu, completeu aquest plànol:

El problema era molt obert i fàcil perquè no demanava mides màximes de la casa.Llavors hem fet tres grups i hem anat al pati a projectar la nostra casa:


Les mesures les anàvem abocant en una graella feta a la pissarra del pati:


En acabar, hem presentat les mesures de cada grup sobre el plànol que el Manel havia proposat. Més o menys, els tres grups ens hem aproximat en mides de caseta:


Fins i tot, hem tingut en compte que per la porta havia de passar una cadira de rodes!!
Ha estat una bona manera d'aprendre i practicar el nostre sistema mètric.

Fins aviat!

Vieri i Chema


No hay comentarios:

Publicar un comentario