jueves, 19 de noviembre de 2015

El capellà i la gallina

Els nens i les nenes de quart hem cantat una cançó que parla d'un capellà de Sant Marçal, però no del nostre poble sinó de Sant Marçal de Rosselló, a la Catalunya Nord.




La màquina d'escriure

Avui ens hem transportat al 1950, quan Leroy Anderson va composar l'obra "La màquina d'escriure".


 


 Dotze anys més tard, el director de cinema de la pel·lícula "Lío en los almacenes" la va fer servir per una escena que es va fer molt famosa. I és que el cine sense música no seria el mateix!

 

Tutira mai!

Els alumnes de 3r hem estat cantant una cançó maorí que es diu Tutira mai. La tribu maorí es originària de Nova Zelanda, a l'altra punta del món!
Diu...

Estem junts en files tots nosaltres,
per cercar el coneixement i la fraternitat entre totes les persones.
Pensem com un de sol, actuem com un de sol,
tots nosaltres, tots nosaltres.



jueves, 12 de noviembre de 2015

Entredos (Capicua)

Avuí els alumnes de 4t, 5è i 6è hem pogut disfrutar d'un teatre de gran bellesa visual a "Cal Bolet", el qual ha estat format per moments d'humor, moments poètics i tendres i sobretot acrobàcies aèries molt arriscades.

Alumnes! Us convido a escriure la vostra opinió sobre l'espectacle per a que a casa es puguin fer una idea del que heu vist.


jueves, 5 de noviembre de 2015

Aquí teniu la cançó que hem cantat els nens i nenes de la classe de les crispetes!
 Avui ha sigut l'aniversari del bibliobús per això hem anat a veure un teatre on hem pogut gaudir de tres contes diferents. Per felicitar-lo, cada nen de l'escola ha portat una corona diferent. Mireu que bé ens ho hem passat!


 

miércoles, 4 de noviembre de 2015

Contes de 4t

El TEXT INSTRUCTIU

Aquesta setmana els nens i nenes de 4t hem elaborat diversos jocs de taula, però per fer-ho hem hagut de seguir unes instruccions fetes per ells mateixa. Com que ens han quedat tan macos hem decidit fer una petita exposició al nostre passadís per a que tothom pugui veure'ls. Des d'aquí us volem animar per a que proveu a fer-ne un a casa, és molt fàcil! Recordeu que podeu construir-ne un que ja existeix o algun inventat. 
Aquí us deixem les obres d'art!













EL RELLOTGE SINCOPAT

Aquesta és l'audició que hem estat treballant aquests dies. L'obra es diu "El rellotge sincopat" i la va compondre un americà que es deia Leroy Andersen. L'estructura de l'obra és A B A C A i a cada part ens movem d'una manera diferent, tal i com sentim la música. Esperem que us agradi!!

martes, 3 de noviembre de 2015

La Castanyada 2015 4t

Divendres passat, els nens de 4t, vam gaudir de la Castanyada oferint els nostres croissants amb xocolata i ametlles a la resta de nens/es de l'escola. Estem molt contents perquè van tenir molt d'èxit!
També volem agrair a la resta de classes el seu esforç ja que les seves receptes també estaven boníssimes!
Va ser un gran dia i ens ho vam passar genial ballant amb tothom. Aquí us deixem algunes pinzellades...