martes, 28 de octubre de 2014

CASTELLANO: LAS FÁBULAS

Buenos días!

En el área de lengua Castellana hemos estudiado la fábula como género literario. Hemos analizado el papel de los animales y el carácter que las personas les atribuimos. Como siempre, el zorro o la zorra es el animal más engañoso.
¡Que las disfrutéis!

Una mica de making off:







Natàlia, Pau i Ana: fábula del caballo y el asno





Erin y Pol: fábula de la mujer y la gallina



Iker y Diana: fábula del viejo león y la zorra




Iván y Lucía: fábula de la zorra y las uvas

miércoles, 22 de octubre de 2014

Aquí veureu el vídeo millor!

Porta acabada

Per fi!!!! Després de dedicar sessions a dissenyar, mesurar, escollir, treballar en equip, repartir-nos feines...Ja hem acabat la nostra porta. Què us sembla?
Ara, després de pensar quins aspectes volem treballar, ja estem en marxa treballant per grups tres grans blocs: els molins de vent, els molins hidràulics i el vent. Ens queda pendent el bloc dels aerogeneradors que el treballarem tots junts.

martes, 21 de octubre de 2014

EN MARXA!

Hola a tothom! El nostre blog torna a estar en marxa! Durant el curs anirem publicant feines que fem a l'aula, sortides,tutorials i d'altres aspectes que creiem que poden ser interessants de veure! Avui, el primer tastet, us animeu a fer un cub amb paper? ANIMEU-VOS! Nosaltres vam dedicar unes sessions a fer-lo i, alhora recordar aspectes de geometria; després en d'altres sessions, vam escriure entre tots els passos a seguir: MIREU EL RESULTAT:
Per cert, com ja sabeu ens diem "ELS MOLINS", hem iniciat el projecte sobre el tema i, la veritat és que estem força engrescats!
Vam començar per fer la proposta de decoració de la nostra porta: cadascú feia la seva proposta i, un cop presentades totes, vam fer un "mix" amb idees de totes i cadascuna d'elles.

viernes, 3 de octubre de 2014

TERCER DE MONTANYANS: THE NEXT GENERATION!!

Bon dia a tothom!!

El tercer de Montanyans ja ha començat a treballar de valent. En aquestes primeres setmanes de curs hem fet un munt de coses.

Ja tenim nom de la classe: 

"Els científics i les científiques" 

Però com el nom és massa llarg, hem optat per traduir-lo a l'anglès: 

The Scientists


És un nom ben motivador. Per tant, hem de fer-li honor i deixar el llistó ben alt.
Ens presentem



Aquest curs treballem molt més autònomament. Per això cal ser més responsables. L'ambient de treball és molt important; ens cal concentració per ficar-nos dins del món del coneixement.
Ens presentem
La nostra classe és molt petita. Això ens demana un ordre i unes normes que hem de desenvolupar de forma natural poc a poc. 


Ens organitzem les taules segons la feina que hem de realitzar. La consigna es "ambient de treball agradable per sobre de tot". Treballem en parelles o grups de tres companys i l'intercanvi de coneixements és molt efectiu. Encara falta generar entre tots una bona cultura de la cooperació però és qüestió de temps. De moment, en aquestes setmanes hem aconseguit moments màgics, tal com podeu apreciar en les fotos.


Desmuntem totalment un ordinador

Treballem unitats, desenes, centenes i unitats de miler



Fem Storytelling digital: inventem un conte, dibuixem els personatges, gravem la narració i fem un muntatge multimèdia.
Una de les coses que hem engegat aquest curs és el "Banc de coneixements". Consisteix en un taulell on cada persona diposita el seu coneixement sobre mates, llengua, dibuix, música, plàstica, etc, alhora que també exposa les necessitats d'adquirir sabers que li manquen. 



De moment ja tenim una tutora de mates, la Paula, que ens ajuda a millorar el càlcul.