sábado, 20 de diciembre de 2014

Primer trimestre: maquetes dels nostres projectes

El projecte de les les energies tenia com a tasca realitzar una maqueta o un model de font d'energia.  La visita al Museu de la Ciència i la Tecnología de Tarrassa ens va aclarir molts misteris i suggerir moltes idees. Amb la fusta de les caixes de fruita i el material elèctric del taller d'Educació Artística va ser possible realitzar aquestes maquetes. Ah! i amb un com de mà del Manolo, el conserge de l'escola.

Izan estudian la forma d'una hèlix per fer-ne una.

Molí de vent per fer farina

Aerogenerador. Funciona la llum de la casa i el vúmetre marca senyal elèctric.

Molí hidràulic.

La palanca

El polipast

viernes, 21 de noviembre de 2014

domingo, 2 de noviembre de 2014

FEM LA REVISTA DE MONTANYANS

FEM GALETES AMETLLA

Castanyada 2014: la coca de vidre

Aquesta castanyada hem decidit fer un menjar ben fácil: coca amb ametlles.

Ingredients (per a 100 racions):

- 11 bases fresques de pizza
- Una mica d'anis
- Sucre
- Ametlles picades

 Primer de tot, quan la masa de pizza ja està descongelada la talles a trossos.
Després li poses l`atmetlla picada i el sucre. Per últim la fiques al forn, i quan està fet...

 BON PROFIT!!!!

Pau i Ana





martes, 28 de octubre de 2014

CASTELLANO: LAS FÁBULAS

Buenos días!

En el área de lengua Castellana hemos estudiado la fábula como género literario. Hemos analizado el papel de los animales y el carácter que las personas les atribuimos. Como siempre, el zorro o la zorra es el animal más engañoso.
¡Que las disfrutéis!

Una mica de making off:







Natàlia, Pau i Ana: fábula del caballo y el asno





Erin y Pol: fábula de la mujer y la gallina



Iker y Diana: fábula del viejo león y la zorra




Iván y Lucía: fábula de la zorra y las uvas

miércoles, 22 de octubre de 2014

Aquí veureu el vídeo millor!

Porta acabada

Per fi!!!! Després de dedicar sessions a dissenyar, mesurar, escollir, treballar en equip, repartir-nos feines...Ja hem acabat la nostra porta. Què us sembla?
Ara, després de pensar quins aspectes volem treballar, ja estem en marxa treballant per grups tres grans blocs: els molins de vent, els molins hidràulics i el vent. Ens queda pendent el bloc dels aerogeneradors que el treballarem tots junts.

martes, 21 de octubre de 2014

EN MARXA!

Hola a tothom! El nostre blog torna a estar en marxa! Durant el curs anirem publicant feines que fem a l'aula, sortides,tutorials i d'altres aspectes que creiem que poden ser interessants de veure! Avui, el primer tastet, us animeu a fer un cub amb paper? ANIMEU-VOS! Nosaltres vam dedicar unes sessions a fer-lo i, alhora recordar aspectes de geometria; després en d'altres sessions, vam escriure entre tots els passos a seguir: MIREU EL RESULTAT:
Per cert, com ja sabeu ens diem "ELS MOLINS", hem iniciat el projecte sobre el tema i, la veritat és que estem força engrescats!
Vam començar per fer la proposta de decoració de la nostra porta: cadascú feia la seva proposta i, un cop presentades totes, vam fer un "mix" amb idees de totes i cadascuna d'elles.

viernes, 3 de octubre de 2014

TERCER DE MONTANYANS: THE NEXT GENERATION!!

Bon dia a tothom!!

El tercer de Montanyans ja ha començat a treballar de valent. En aquestes primeres setmanes de curs hem fet un munt de coses.

Ja tenim nom de la classe: 

"Els científics i les científiques" 

Però com el nom és massa llarg, hem optat per traduir-lo a l'anglès: 

The Scientists


És un nom ben motivador. Per tant, hem de fer-li honor i deixar el llistó ben alt.
Ens presentem



Aquest curs treballem molt més autònomament. Per això cal ser més responsables. L'ambient de treball és molt important; ens cal concentració per ficar-nos dins del món del coneixement.
Ens presentem
La nostra classe és molt petita. Això ens demana un ordre i unes normes que hem de desenvolupar de forma natural poc a poc. 


Ens organitzem les taules segons la feina que hem de realitzar. La consigna es "ambient de treball agradable per sobre de tot". Treballem en parelles o grups de tres companys i l'intercanvi de coneixements és molt efectiu. Encara falta generar entre tots una bona cultura de la cooperació però és qüestió de temps. De moment, en aquestes setmanes hem aconseguit moments màgics, tal com podeu apreciar en les fotos.


Desmuntem totalment un ordinador

Treballem unitats, desenes, centenes i unitats de miler



Fem Storytelling digital: inventem un conte, dibuixem els personatges, gravem la narració i fem un muntatge multimèdia.
Una de les coses que hem engegat aquest curs és el "Banc de coneixements". Consisteix en un taulell on cada persona diposita el seu coneixement sobre mates, llengua, dibuix, música, plàstica, etc, alhora que també exposa les necessitats d'adquirir sabers que li manquen. 



De moment ja tenim una tutora de mates, la Paula, que ens ajuda a millorar el càlcul.




viernes, 13 de junio de 2014

PROJECTE FOC, DANSA I FESTA

Aquest trimestre el nostre projecte ha estat realitzat en un bloc de classe. Aquest és el resultat tot i que encara ens falta acabar-lo (cliqueu a la imatge):


viernes, 30 de mayo de 2014

Sortida de la primavera

A l'abril vam fer la sortida de la primavera tota la primària, i ens ho vam passar molt bé!!!



Evolució de la vida

Aquests són els nostres projectes de plàstica del 2n trimestre, elaborats conjuntament amb infants de cicle superior.






miércoles, 14 de mayo de 2014

UN MERCAT A CLASSE

Bones,senyors i senyores, Avui hem fet un mercat a classe per aprendre el funcionament de la moneda d'euro. Hem treballat la suma de decimals. Les parades eren molt cares i els preus estaven inflats. Cada company tenia 87,77 € en bitllets i monedes disponibles.
 - Ha estat una bogeria, semblaven les rebaixes!- diu la Marina.



La llibreria del Pau i la Caterina, amb preus desorbitats.


La ferreteria del Joseph, el Vieri i el Chema, amb tornavisos de 17,75 €.
Al final hem fet les compres i hem tornat a la nostra taula amb el tiquet de compra:











viernes, 25 de abril de 2014

POESIES SANT JORDI 2014

Bon dia!!
Aquí teniu un recull de poesies que hem fet a classe per Sant Jordi. Gaudiu-les!!


EL POLLET XAFARDER

Un pollet molt xafarder
que es colava per les cases
per escoltar les converses
de  gallines, gats i ases.

Quina  mala educació,
aquest pollet tant petit!
Com pot fer aquesta acció
tant de dia com de nit?


                                                                             Pau Caballero


La Maria

Una nena, la Maria,
s’entrenava per ser forta.
El ser feble no ho soporta
i ho porta amb alegría.

Surt de casa per la porta
i trepitja una caca
fa veure que no l’importa
perquè la Maria és molt maca.
                                                 Renee

Un rotllo de paper higiènic
Un rotllo de paper higiènic,
molt blanquet i molt polit.
el va agafar un mecànic
fent un pet xic volcànic.
Pobre rotllo presumit!!
                                                     Marina


Un platet rodó i blanc


Un platet rodo i blanc
que es duxava al rentaplats
va tenir un entrebanc
amb un parell d’advocats.

                                        Yaiza


EL  BURRO I EL GOS
Un burro molt petit
mol “xuleta” i divertit
es va trobar un gos
juganer i bellugós.

El burret li diu al gos:
-         Saps muntar amb patinet ?
I el gos respon que no:
-         ja en tinc prou, vaig amb coet!
                                                          Caterina



EL GLOBUS I EL NEN GELÓS

Un globus molt curiós
es va escapar d’un nen gelós
va començar a pujar al cel
va ser el primer en veure el espai
i el nen es va comprar un ós.
                                                  Yeray



Un nen que té la cara blanca

Un nen té  cara blanca.
Com la llet.
El nen fica la cara en carbó
I ara té  la cara
com un roda de cotxe.
                                            Vieri













miércoles, 23 de abril de 2014

Amanida St. Marçal està de Carnaval

"La classe de 4t després de molt pensar van batejar a l'amanida amb el nom de St. Marçal està de Carnaval".